just a girl♥

Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Just a girl - 15 juni 2015 16:33

Hola, alla! Idag tänkte jag skriva om hur jag själv brukar göra "hemma pedikyr". Jag tycker att det är viktigt nu på sommaren att ha friska och rena fötter. Och det är som att göra manikyr på händerna så det är inte alls "äckligt" Utan det är inget med det!

 

1. Fyll en badbalja med vatten. Om du inte har en, använd en hink! Lägg en handduk brevid, för att sen torka fötterna.

       


2. Häll i badsalt, det kommer att göra dina fötter mjuka.

 

3. Innan du "badar" dina fötter så OM du har något gammalt nagellack, ta bort det.

 

4. Efter du har "badat" fötterna så är det dags att slipa hällarna.

 

5. Sedan är det dags att klippa naglarna

 

6. Efterdet är det dags att fixa nagelbanden. Först knuffa upp dem, och sedan klippa dem.

   

7. Därefter  är det dags att fila naglerna

  

8. Sedan är det dags för att torka fötterna och smörja in dem, så att dem blir ännu mjukare.

 

9. Och tillsisst OM du vill så är det dags att måla naglarna!

 


Presentation


Hejsan! I`m just a girl♥♥ Detta är min lila blogg där jag skriver om mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt vill ni att jag ska sjunga och lägga upp här på bloggen?
 Take me to church
 one last time
 apologize
 heartbeat song
 when love takes over
 let it go

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vad tycker ni?

Instagram

Hejsan! Ni hittar mig även på instagram: justagurloffical 

Youtube

Ni kan även hitta mig på YOUTUBE: Iamjustagurloffical

Där lägger jag upp klipp där jag sjunger!


Ovido - Quiz & Flashcards