just a girl♥

Direktlänk till inlägg 18 juni 2015

Mina 5 favorit sminkmärken!

Av Just a girl - 18 juni 2015 15:05

 

Hola hola hola! Nu tänkte jag skriva mina 5 favorit sminkmärken, och jag kommer bara att säga märken som jag själv har. Till exempel så gillar jag the balm, men jag har inget där ifrån, och då kan jag ju inte säga att "enligt mina vänner, och youtubers så är det bra för att..." Utan det ska vara prudukter som jag själv har testat och vet att dem är bra. Då börjar jag väl! Hoppas ni gillar det!

1.    

Jag ÄLSKAR Maybelline! Jag har både mascaror, läppprudukter och basprodukter där ifrån. Jag tänkte bedömma mina absoluta favorit produkter:

  

Jag tycker att deras läppbalsam: Babby lips är jätte bra! Det finns både med färg och utan färg, utan glitter och med glitter. Läpparna blir fuktiga och långt från torra. Dessutom är dem inte lika dyrt som andra läppbalsam som t.ex eos. 

Kr: 40

Poäng från 1-10: 9

     

Sedan älskar jag också deras "Fit me" collection i bas produkterna! Jag har alla dessa produkterna hemma och har haft dem aslänge. Asså jag har köpt nya såklart, jag menar bara att jag alltid har haft någon av dessa prudokterna hemma. Pudret är matt och det glittrar inte. Deras founation är jätte bra för att hyn ser bättre ut, fast ändån syns det inte att man har foundation, och den är inte heller tung. Concealern täcker super bra, och det är lätt att applicera den. 

Kr: Puder- 129:- Foundation- 149:- Concealer- 99:-

Poäng: 10

     

Dessa tre mascaror är jätte bra. Dem klumpar sig inte  och dem ger bra volym. Jag provade en annan också som heter "The colosal go extreme mascara" men den tog slut jätte fort, och bara klumpade. Dessutom hade den ingen bra volym. Annars gillar jag maybellins mascaror!

Kr: Under 150:- 

Poäng: runt 8

2.   


Jag har hört mycket bra om mac. Det är såklart dyrt men de två produkterna jag har provat är jätte bra, så det är värt pengarna. 

   

Jag har då dessa två produkter, och dem är AWSOME! Concealern är snart slut och jag tänkte köpa en ny. Jag lovar att den är super! Egentligen är den bara till för att ha under ögonen, men jag har haft den till att täcka också, och det fungerar jättebra. Concealern heter: "MAC pro longwear concealer" och jag har i färgen NC25. 

Läppglanset fick jag av en kompis och jag gillar det så himmla mycket! Borsten är som en "pensel borste" och den är jätte mjuk, vilket gör det dessutom lättare att applicera. Jag kallar det för läppglans men egentligen heter det "Dazzleglass". Den finns i jätte många färger och jag har i brun röd.

Kr: Concealer- 129:- Läppglans: 210:-

Poäng: 10 till båda!

3.   

Jag har bara just nu tre ögonskuggor och en foundation där ifrån, men jag har haft mer innan. Jag tycker att dem har fina färger, bra prigment och inget klumpar sig.

   

Detta är en 32-palett som har nästan alla färger i olika nyanser. Jag använder min jätte mycket och då använder jag ALLA färger. Jag har nog inte en färg på paletten som jag INTE använt. Färgerna är väldigt starka och pigmenterade, vilket såklart är positivt! 

Kr: 129:- tror jag!  

Poäng: 9

   

Denna ögonskuggan är en mer "smooky eyes", och det är bara 4 färger. Jag använder ju inte den här vardagligen, utan kanske mer till om jag ska ut eller något. Annars är det bra pigment och fina, djupa och starka färger. 

Kr: När jag köpte denna palett var den på rea, och jag hittar inte priset någonstans! Men jag gissar på 99?

Poäng: 8

 

Denna har jag inte använt så mycket, men jag fattar inte varför, för att den är sjukt bra, och färgerna är fina, och pigmenterade. Däremot så är färgerna inte lika starka som på de andra paletterna, så det finns en nackdel.. Jag brukar mest använda den rosa och lila ibland, och den vita har jag använd någon gång till high light. 

Kr: 85:-

Poäng: 6

 

Och nu till basen! Jag älskar deras foundation: Silk finish foundation. Däremot så köpte jag en färg för mörk, och det ser lite konstigt ut ibland. Men annars gillar jag den för att den täcker bra, den är inte tung och inte heller för dyr.

Kr: Vet inte exakt, men runt 129:-

Poäng: 9

4.   

     


Dessa tre basprodukterna har jag och alla är lika bra. Golden bronzer är en jätte bra "sommar" bronzer, fin ljus färg som inte glittrar för mycket. Blushen har en jätte fin rosa färg, och den syns inte heller för mycket, asså jag menar att den inte är för stark färg, utan sådär lagom. Pudret täcker och mattar ut super bra! Jag älskar verkligen alla dessa produkterna från ELF.

Kr: 45:- 

Poäng: 9

     

Jag har också dessa tre läppprodukterna, som jag också ÄLSKAR. Första produkten är ett läppbalsam som verkligen hjälper mot torra läppar. Jag kommer ihåg första gången jag tog på det, och det sved till lite. det finns i några färger till men jag gillar min rosa mest! Sedan har jag ett lip stain, fast i brun och inte i rosa som på bilden. Det torrkar fort och det är fin färg, så positivt! Och sedan till min favorit! Detta är mitt bästa röda läppstift som jag haft! Och inte tagit sönder.. Det är jätte fin och stark färg, plus att man skruvar upp det, och jag kan inte ta isönder det! PERFEKT

Kr: 45:-

Poäng: 10 helt klart!

5.   


     

Dessa är alla mina produkter från isadora, fast jag har haft ett läppstift, och en ögonskugga fast dem är slut. Mascaran heter "Build up mascara volym" och är jätte bra! Den ger inga klumpar och särar på fransarna, plus då att man får volym. Lip pennan är jätte lätt att ta på, den finns i fina färger och den luktar jätte gott! Min bruna luktar choklad. Eye linern är jätte bra och jag brukar använda den till vattenlinjen. Inlinjer kajal heter den och är i färgen 56 blonde. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Just a girl - 3 augusti 2015 15:13

Jag kan erkänna att jag själv inte tränar så ofta som jag borde och att jag inte är i "normal smal form", så därför har jag nu på senaste tiden försökt att träna lite mer, så jag kommer att skriva ner lite tips som JAG själv avänder för att inte glöm...

Av Just a girl - 2 juli 2015 19:54

Hello everybody! Jag älskar tv serier och jag tycker att paren är så SUPER gulliga tsm! Så jag tänkte skriva mina 10 favorit par från tv serier. OBS dem är INTE i ordning!   Jag ÄLSKAR chuck och blair och har gjort det sedan säsong 1! Dem har ...

Av Just a girl - 25 juni 2015 12:00

  Först använder jag en "eye makeup remover" från "Rival De Loop". Den är jätte bra, och tar bort ALL Mascara och eyeliner, mm. Sedan använder jag en "Cleansing milk" från "Nivea". Den använder jag i hela ansiktet och tar även en gång till på ög...

Av Just a girl - 22 juni 2015 12:00

  Den här gången tänkte jag göra en lite annorlunda "serie tips". Istället för att ta "random serier" så tänkte jag göra 10 serie tips som alla tillhör EN kanal. Den här gången så tänkte jag skriva 10 serie tips i barnkanalen, och jag vet att det ...

Av Just a girl - 19 juni 2015 12:00

  Hola! Idag tänkte jag skriva 10 serie tips på kanalen MTV. Hoppas ni gillar det! 1. Awkward- Handling: Dramakomedi som kretsar kring tonåringen Jenna Hamilton. Jenna verkar vara osynlig för resten av skolan tills hon helt plötsligt blir känd...

Presentation


Hejsan! I`m just a girl♥♥ Detta är min lila blogg där jag skriver om mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt vill ni att jag ska sjunga och lägga upp här på bloggen?
 Take me to church
 one last time
 apologize
 heartbeat song
 when love takes over
 let it go

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vad tycker ni?

Instagram

Hejsan! Ni hittar mig även på instagram: justagurloffical 

Youtube

Ni kan även hitta mig på YOUTUBE: Iamjustagurloffical

Där lägger jag upp klipp där jag sjunger!


Ovido - Quiz & Flashcards