just a girl♥

Direktlänk till inlägg 14 juni 2015

10 serier #1

Av Just a girl - 14 juni 2015 13:56

Hola alla! Idag ska jag skriva en "10 serie tips". Jag ÄLSKAR att titta på serier och när man inte har något att göra passar det perfekt! Så nu kommer jag att skriva 10 serier ni MÅSTE se! Iallafall första avsnittet... 

Jag kommer skriva i röd färg hur långt jag har kommit på serien, så ni förstår! 

OBS dem är inte i ordning!

1. Gossip Girl- Hanlig:

Vill du höra en hemlighet? En riktigt smaskig hemlighet? Allt du behöver göra är att logga in på Manhattans oförtröttliga bloggare Gossip Girl. Hon håller reda på stadens alla överklasstonåringar och deras äventyr - allt ifrån provresultat till de mest lyxiga, dekadenta fester. Hon känner också till alla de senaste nyheterna om Serenas och Blairs explosiva vänskapsförhållande, Dans och Serenas nystartade romans, Nates och Blairs sagolika förhållande (eller hur var det nu med den saken?), Chucks eskapader och Jennys inträde bland jetsetarna - inte så lite att hålla reda på med andra ord! Den första säsongen av "Gossip Girl" myllrar av vänskapsförhållanden, komplicerade romanser och fiendeskap. „ven de mörkaste hemligheter blir snart obarmhärtigt avslöjade. Och du vet att du inte kan undvika att dras in i härvan. 

Jag har sett klart alla säsongger av GG!

2. Pretty little liars- Handling:

Skvaller frodas bland dyra bilar, stora herrgårdar och perfekta trädgårdar i den praktfulla staden Rosewood i Pennsylvania. Här har alla någonting att dölja. De fyra vännerna Spencer, Hanna, Aria, och Emily har glidit ifrån varandra, men återförenas efter att deras bästa vän, gruppens ledare, försvinner spårlöst. 

Jag är på säsong 6 av PLL!

3. Desperate housewives- Handling:

Efter en dag fylld av våffelgräddning och tvättvikning skjuter den perfekta hemmafrun Mary Alice ihjäl sig själv. Efter sig lämnar hon sina vänner på Wisteria Lane med en rad obesvarade frågor. Framför allt undrar grannfruarna vem som sänt Mary Alice det illavarslande brevet med texten "Jag vet vad du gjorde" som de hittar bland hennes kläder...


Jag är på säsong 4 av DH!

4. The vampire diares- Handling:

Det är Elenas första dag tillbaka på Mystic Falls High School sedan hennes föräldrars tragiska död. Tillsammans med sin moster Jenna, gör Elena sitt bästa för att ta hand om hennes yngre bror Jeremy. Hennes första dag i skolan är precis så jobbig som hon förväntat sig, men en positiv överraskning väntar henne, det har börjat en ny kille på skolan som heter Stefan och han är garanterat inte som alla andra. Elena blir rörd av faktumet at Stefan på något mystiskt sätt verkar kunna relatera till det hon gått igenom. Vad Elena inte vet är att Stefan är en vampyr och måste ständigt motstå lusten av hennes blod.


Jag väntar på säsong 7 av VD!

5. 90210- Handling:

Följ med till West Beverly High får en helt ny säsong av drama, droger, svek och lögner. 90210, USA:s mest ökända adress, blir bara hetare.


Jag har sett klart alla säsonger av 90210!

6. Awkward- Handling:

Awkward är en amerikansk tonårskomediserie som handlar om den 16-åriga Jenna Hamilton, en tjej som har det svårt i skolan på grund av att hon inte "syns". Men allting tar en vändning då hon råkar ut för en helt oskyldig olyckshändelse som i missförstånd får henne att bli till "självmordstjejen". Plötsligt får hon all uppmärksamhet, helt ofrivilligt. Men trots allt ligger det någonting positivt i det hela.


Jag väntar på säsong 6 av awkward!

7. Faking it- Handling:

Faking it är en ny romantisk komedi om två bästa vänner som älskar varandra- fast på olika sätt. Efter åskilliga försök att bli populära blir tjejerna misstagna för lessbiska, vilket leder till omedelbar kändiskap.

Jag väntar på säsong 3!

8. Teen wolf- Handling:

Allt i Scott McCall liv börjar falla på plats.Han får en plats på första linjen i sitt Lacrosse-team och en träff med kvinnan som han har drömt om.Men när han blir biten av en varulv, försattes människorna runt honom i farozonen.


Jag är på säsong 2!

9. Glee- Handling- 

McKinley High är som vilken amerikansk high school som helst.Hejaklacksledarna och fotbollsspelarna är närmast kungligheter och de få tappra själarna i skolans kör anses vara nördar och behandlas därefter. Det vill den optimistiska spanskläraren Will Schuester ändra på.
Trots att de flesta tycker att han är smått galen har han beslutat sig för att ta över som körledare och visa skolan,och världen, de sjungande ungdomarnas stjärnpotential.
Den från början befintliga kören består av Kurt, en kille med både röst och modekänsla, Mercedes en Beyoncé-wannabe och körens egen diva, Artie en nördig men talangfull gitarrist, Tina en Avril Lavigne-punkare med blåa slingor i håret och Rachel, en riktig talang som är övertygad om att hon är ämnad för stordåd.
När Will sedan av misstag råkar höra Finn, en av skolans mest populära och tvålfagra fotbollsspelare,sjunga i duschen värvar han honom till kören i förhoppningen om att fler studenter ska följa i hans fotspår.


Jag är på säsong 4!

10. New girl- Handling:

Jess, en ovanlig, flummig tjej, blir dumpad av sin kille efter att han varit otrogen mot henne. Hon flyttar därefter in hos tre killar: kvinnotjusaren Schmidt, bartendern Nick och den forne basketstjärnan Winston.


Jag är på säsong 1!

                   

 
 
benki

benki

15 juni 2015 04:19

Tack för bra tips på serier! :) Hittade precis din blogg och måste säga att jag gillar den. Ska ladda hem Vampire Diaries på direkten! :)

http://shoeboxdwelling.com/2013/06/07/benki

Just a girl

15 juni 2015 16:16

Varsegod, kul att du gillade dem! Tack så mycket! :) Och jag lovar att du kommer att ÄLSKA vampire diares! :)♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Just a girl - 3 augusti 2015 15:13

Jag kan erkänna att jag själv inte tränar så ofta som jag borde och att jag inte är i "normal smal form", så därför har jag nu på senaste tiden försökt att träna lite mer, så jag kommer att skriva ner lite tips som JAG själv avänder för att inte glöm...

Av Just a girl - 2 juli 2015 19:54

Hello everybody! Jag älskar tv serier och jag tycker att paren är så SUPER gulliga tsm! Så jag tänkte skriva mina 10 favorit par från tv serier. OBS dem är INTE i ordning!   Jag ÄLSKAR chuck och blair och har gjort det sedan säsong 1! Dem har ...

Av Just a girl - 25 juni 2015 12:00

  Först använder jag en "eye makeup remover" från "Rival De Loop". Den är jätte bra, och tar bort ALL Mascara och eyeliner, mm. Sedan använder jag en "Cleansing milk" från "Nivea". Den använder jag i hela ansiktet och tar även en gång till på ög...

Av Just a girl - 22 juni 2015 12:00

  Den här gången tänkte jag göra en lite annorlunda "serie tips". Istället för att ta "random serier" så tänkte jag göra 10 serie tips som alla tillhör EN kanal. Den här gången så tänkte jag skriva 10 serie tips i barnkanalen, och jag vet att det ...

Av Just a girl - 19 juni 2015 12:00

  Hola! Idag tänkte jag skriva 10 serie tips på kanalen MTV. Hoppas ni gillar det! 1. Awkward- Handling: Dramakomedi som kretsar kring tonåringen Jenna Hamilton. Jenna verkar vara osynlig för resten av skolan tills hon helt plötsligt blir känd...

Presentation


Hejsan! I`m just a girl♥♥ Detta är min lila blogg där jag skriver om mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt vill ni att jag ska sjunga och lägga upp här på bloggen?
 Take me to church
 one last time
 apologize
 heartbeat song
 when love takes over
 let it go

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vad tycker ni?

Instagram

Hejsan! Ni hittar mig även på instagram: justagurloffical 

Youtube

Ni kan även hitta mig på YOUTUBE: Iamjustagurloffical

Där lägger jag upp klipp där jag sjunger!


Ovido - Quiz & Flashcards